Maandag 28 april. - Reisverslag uit Jajce, Bosnië en Herzegovina van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Maandag 28 april. - Reisverslag uit Jajce, Bosnië en Herzegovina van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Maandag 28 april.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

28 April 2014 | Bosnië en Herzegovina, Jajce

De zon schijnt! Het is de hele nacht droog gebleven. Na het ontbijt verken ik de douches. De eerste geeft water maar kun je niet ophangen, en de volgende twee geven nauwelijks water. Geen zin om de andere te proberen dus de eerste maar gepakt. Heerlijk warm water, gelukkig. En het is schoon.
Intussen is onze achterbuurman met de camper vertrokken.

We rijden naar Jajce via een weg waarvan we hopen dat die met de caravan te doen is en bij Jajce uitkomt. Ja, hij komt inderdaad bij Jajce maar de weg is niet echt voor caravans wat betreft het wegdek. Dan op de weg terug naar de camping maar es kijken.
In Jajce zijn we verbaasd over het grote aantal mannen dat overal hangt en staat. Ook een bedelende moeder met een paar kinderen die om de beurt op ons afkomen.
We drinken een koffie (dubbele espresso) totaal 2 mark=€ 1.

We gaan op zoek naar een toeristeninfo en vinden die niet. Ergens naar binnen en gevraagd, er is niet een echte toeristen info maar 2x links in het grote gebouw, dat zou moeten lukken. Het grote gebouw is dicht. We stijgen even verder en zien de ruïne van een kasteel. De toren wordt gerenoveerd. Ertegenover is een catacombe met een beschrijving van wat er binnen te zien is. Je moet je daar en daar vervoegen. Wij gaan lekker terug en in de zon zitten! Eerst bij de supermarkt waar de auto staat wat inkopen doen voor het eten, en dan terug. We komen net als gisteren voorbij het bord dat de camping aangeeft maar rijden nu door om te zien hoe je van de andere kant de camping bereikt. In de hoop dat daar niet zo’n idiote helling is. En ja hoor, een heel stuk verder staat een officieel bord dat de camping aangeeft. Gewoon linksaf en dan rijden we langs de meren waar de camping aan ligt. Alles stroomt en klatert, er is een heel mooi park met allerlei zitjes en bruggetjes, maar veel zitjes zijn overstroomd en de “op- en afritten” van de bruggetjes ook.

Op de camping pakken we de boodschappen uit, drinken koffie buiten en dan gaat de zon weer weg.
De andere twee campers houden het ook voor gezien en zo staan we weer alleen.
En binnen zitten de rest van de dag is óók zo wat, dus we trekken de schoenen weer aan om een stuk te lopen. We komen bij het mooie park en gaan daar wat rondneuzen. Heel veel water, er is ook een grote sluis waar het water van het ene meer in het andere stroomt. Soort Plitvice meren, zeggen we tegen elkaar. We lopen naast de camping naar boven waar verhuur appartementen zijn. Niet onze stijl. Daar heb je een mooi beeld van de camping, dus straks nog even terug voor een foto.

Na de lunch spettert het weer en schijnt de zon een beetje.

Er komen twee motorrijders met een heel klein tentje, en om 14 uur een Nederlandse camper, die ook op onze vorige camping stond.

We hebben het idee dat de camping nog niet echt klaar is voor de gasten. Met Wifi zijn problemen, dus dat is er niet. Als Freek wil betalen doet de Visa het niet, en de knul (want de baas is er nog niet) heeft geen marken terug, dus dan maar € 5. Het restaurant is nog een ravage.

Om 16 uur wordt de lucht heel donker. We zitten buiten thee te drinken maar gaan dan toch maar naar binnen. En ja hoor, regen, plenzen en onweer. En het blijft regenen.

Er komt nog een Sloveense caravancombinatie binnen en zo zijn we voor de nacht weer met 4 equipes.

• 29 April 2014 - 20:27

Freek:

Tja Pa/Ma............voortaan toch maar later richting die kant gaan. Weer is beter en men is meer georrienteerd op toeristen. O ja........kan je je lettergrootte wat groter zetten bij typen. Mijn vrouwtje is ook niet meer de jongste.....