Samenvatting van de eerste week. - Reisverslag uit Dausse, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Samenvatting van de eerste week. - Reisverslag uit Dausse, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Samenvatting van de eerste week.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

19 Augustus 2021 | Frankrijk, Dausse

We vertrekken woensdag 11 aug. We willen zoals gebruikelijk de caravan wegen, maar het weegapparaat doet het niet dus dan maar op goed geluk!
Wanneer we weer thuis zijn een nieuwe aanschaffen.
De kogeldruk is prima, dus vooruit.
We willen de reis in 3 dagen doen, we hebben geen zin om erg lang in de auto te zitten.
Dus onze eerste stop is gepland op camping du chateau de Sorel in Villers de Sorel boven Parijs. We zijn hier eerder geweest en het rijdt gemakkelijk aan.
Maar goed, we rijden rond 9.30.
Tot Antwerpen geen probleem, maar daar begint de drukte. Normaal rijden we daar rustig door heen, altijd wel wat druk, maar ja.
Nu is het één grote file, kilometers lang. En het is gewoon woensdag hè? Dat belooft wat bij Parijs!
Maar goed, we hebben geen haast dus dit overleven we wel. De reis gaat verder gesmeerd en we zijn rond 15 uur op de camping. Pootjes uit en thee zetten!
's Avonds lekker gegeten op de camping, en lekker geslapen.
Donderdag.
Rond 9.30 rijden we, richting Argenton sur Creuse waar we willen overnachten. Het is hoogseizoen in alle landen dus we gokken maar dat er een plekje zal zijn.
De reis verloopt weer goed, het is erg warm en we zijn weer rond 15 uur op de camping. Een mooie ruime plek, maar dan doet de mover nix. De nieuwe accu laat het afweten. Een paar mannen zien ons tobben en schieten direct te hulp!!
's Avonds rijden we in 5 min naar het dorp, maar we vinden het te warm om te lopen! Bij de Italiaan eten we wat, het is niet bijzonder.
We gaan voor het slapen gaan douchen, lekker al het kleef eraf en dan zijn we morgen snel klaar.
Vrijdag.
Weer goedd geslapen en op tijd vertrokken. We rijden via Limoges tot Cahors, en vandaar volgen we de route zoals beschreven door de camping. kleinere wegen, véél bochten en hellingen.
Uiteindelijk komen we in Dausse, waar we bij de verkeerslichten links moeten, dan 2,5 km rijden en dan links een bordje zullen zien met de naam van de camping. Dan nog 2,5 km op een weg die je niet durft te rijden omdat je steeds bang bent iets tegen te komen en wat dan? Maar alles gaat goed, natuurlijk, en rond 15.30 uur arriveren we op de camping.
Saskia en Rien dalen af ( het huis en receptie etc liggen heuvelop) en begroeten ons.
Ze hebben een mooie schaduwplek voor ons, op een heuveltje, maar we komen er van z'n lang zal ie leven niet op! Nog geen 10 meter. Een grindpad met los grind....
Dan is plek 1 voor ons vrijgehouden, voor het geval dát. Maar daar staan Ab en Ineke met hun camper!
Er zijn 3 plekken op rij, maar de middelste wordt altijd vrijgehouden omdat je anders te dicht bij elkaar staat.
Ab stelt voor om daar te gaan staan. Ja, anders moeten ze vertrekken en dat willen we ook niet.
Wij gaan boven een drankje doen en info krijgen, terwijl Ab onze plek vrij maakt.
We zijn dik tevreden met onze plek, en Ab blijft een week dus dat houden we wel vol.

• 19 Augustus 2021 - 18:55

Toos Israel:

gelukkig is jullie reis voorspoedig verlopen wat jammer dat je niet op het beloofde plaatsje kon komen.
    Gelukkig was er een alternatief.
    Fijne vakantie Freek en Marianne
    Groetjes van Toos en Gerard

• 19 Augustus 2021 - 19:56

Wilma Meuzelaar:

Fijn dat de reis goed is gegaan en jullie op de plaats van bestemming zijn aangekomen. Jammer dat jullie niet op het gereserveerde plekje konden komen maar gelukkig is er een goed alternatief. Geniet van jullie vakantie. Hartelijke groeten van Kleis en Wilma

• 19 Augustus 2021 - 22:30

Marcel:

Leuk weer om te lezen Marianne en Freek. Fijne vakantie en heel terug.
    Groeten Marcel