Zaterdag 27 mei. Verhuizen. - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 mei. Verhuizen. - Reisverslag uit Crest, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 mei. Verhuizen.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

27 Mei 2017 | Frankrijk, Crest

Het wordt 32°, dus we staan om 7 uur op. Heel zachtjes halen we de luifel eraf (de camping is nog in diepe rust) en rijden we de caravan naar de overkant. Daar bouwen we alles weer op en even over 8 uur staan we.
Wanneer we de buren achter ons zien zitten, ga ik er even heen.
Ze hebben nix gehoord en vragen zich af waar we vandaan komen, zo vroeg.
“Van de overkant, haha.”
Het is inderdaad een heerlijke plek, vanaf 10 uur flink in de zon, maar de caravan heeft steeds schaduw. En wij kunnen ook overal onder de bomen zitten.
We lopen naar de markt, eerst koffie. Van iemand gehoord dat je koffie a langer moet vragen, is verdunde espresso. Wij vragen altijd Americano, maar dat kennen ze hier niet. Is hetzelfde.
En ja, nu betalen we 2,80 ipv. 5 euro.
Goed, 10 picodonkaasjes en 6 eieren, en we zijn weer klaar. Langs de bakker voor een broodje, en toch maar even kijken bij de paarden.
We kunnen in de schaduw staan en het blijft toch een mooi gezicht, hoewel ik me afvraag of de paarden het leuk vinden, vooral bij de ze temperatuur.
Wanneer een pauze ingelast wordt, wat we merken omdat iedereen in de piste rond gaat lopen om dingen te verzetten of te vegen of zo, gaan we naar de caravan.
En verder doen we nix. Het internet is balen, heel af en toe heb je even verbinding maar what’s appen is er helemaal niet meer bij. Dus vanmorgen op het terras maar ff gedaan.
Krijn schrijft dat Leny opgenomen is, nierbekkenontsteking. Verder nog geen contact met hem kunnen krijgen. Ze zou deze dagen weer een kuur krijgen, maar ik weet niet of dat door kon gaan.

Wanneer ik om een postzegel ga bij de receptie, hoor ik dat onze plek vanaf 16 juni gereserveerd is.
Had ze even geen erg in, gisteren. Geen probleem, we gaan dan óf nog ff op een andere camping kijken, óf naar huis. Want om hier nou wéér op een andere plek te gaan staan…En het is pas over 3 weken, dus misschien zijn we het al spuugzat hier.

Om 18.30 rijden we naar Marsanne, met de Tom. Dus via een heel andere route, met allemaal bochtige weggetjes. We gaan eten op de vorige camping, bij Martine.
We hebben niet gereserveerd, en ja hoor, het terras staat vól gedekte tafels. Er komen 2 groepen, + de gewone reserveringen. Oei…”Heb je dan wel plaats voor ons?” “Ja hoor, voor jullie altijd.”
Wat een schatje is het toch.
Het is heerlijk om op het terras te eten, en gezellig met zoveel mensen om je heen.
Wanneer we even na 21 uur afscheid nemen, worden we hartelijk bedankt dat we gekomen zijn! De grootste groep eters, een motorclub, is dan nog niet gearriveerd.
We rijden nu toch maar de route met wat grotere wegen, zo in de schemer. Onderweg zakt de temperatuur naar 19°! Lekker.
Het is al donker wanneer we op de camping aankomen, en het hek zit op slot. 21.50 uur!
Ergens vaag heb ik een bord gezien waarop stond dat de poort om zo laat gesloten werd, maar niet opgelet. Nou ja, dan maar buiten geparkeerd.
We zitten nog even buiten, maar dan wordt het toch fris. Nog even binnen, maar om 23.30 liggen we plat.