Dinsdag 6 januari. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 januari. - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 januari.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

06 Januari 2015 | Portugal, Albufeira

We hebben allebei heerlijk geslapen. Ontbijten buiten in de zon!
Vandaag gaan we richting Albufeira.

We lopen via het rotspad langs de kust en een stuk over het strand naar Albufeira.
In een half uurtje zijn we er. De kust bij Praia dos Aveiros is rotsachtig met prachtige in- en doorkijkjes, en bij Albufeira heb je gewoon een prachtig glad zandstrand en nauwelijks en rotsje te bekennen. Zeker allemaal verwijderd voor de toeristen haha.
Want dat het toeristisch is merk je direct. Je wordt al in het Engels aangesproken, en als we koffie drinken bij een klein tentje strijken daar ook 4 Nederlandse mannen neer. Ze zaten in hetzelfde vliegtuig als wij en zijn hier met een voetbalploeg uit Ridderkerk om te trainen. De jongens hebben nu les van en haptonoom, dus de heren kunnen het er van nemen.

We lopen naar het centrum, veel winkels en restaurantjes zijn dicht buiten het seizoen, maar er is nog genoeg open. Capes, truien, van allerlei kleedjes met de Portugese haan enz.
Wij spotten een winkel met linnengoed. Hoera, we kopen een gastendoekje voor bij het toilet, 2 keukenhanddoeken, 2 vaatdoekjes en 2 handdoeken normale maat.
Normale maat handdoeken zijn er maar 2 in het appartement, en we hebben geen zin ons steeds met de enorme badlakens af te drogen die er zijn. Van de andere doeken die we kopen is er nix.

We gaan weer verder en kopen dan ook nog voor € 3,50 een heuptasje voor mij dat een stuk handiger is dan wat ik voor de reis kocht voor € 15,-
Dan moeten we intussen nodig weer een koffie drinken, en dat doen we ook.
Het restaurant heeft een lekkere en niet zo dure menu kaart, dus dat onthouden we.

Nu lopen we nog een stukje naar boven( hijg, hijg, ben een paar weken niet naar de sportschool geweest!) en zakken dan weer richting strand. Het is wel weer mooi geweest zo, we moeten ook nog terug lopen tenslotte.
Uit de zon kun je je vest wel hebben, maar in de zon en uit de (frisse) wind is het echt warm.
O, we komen weer langs ons eerste koffie adresje, daar kunnen we wel iets eten.
Kip op de Portugese manier voor mij, en varkensvlees op dezelfde manier voor Freek.
Royale portie, drijvend in het vet. Vergezeld van sla en 2 halve aardappels in de schil, die voor gebakken aardappels moeten doorgaan.
Lekker, maar 1 halve aardappel is genoeg.
Nadat onze buikjes weer gevuld zijn stappen we op en gaan richting huis. Intussen komt de vloed op, en je ziet af en toe mensen rennen omdat een golf ze verrast. Ik zie ook iemand met sokken in sandalen. Oh, oh, helemaal fout. Als je dán verrast wordt door een golf….zijn je sokken nat!

We hebben bij onze huissleutel ook een kleine sleutel gekregen voor het hek dat beneden om het zwembad en de tuin staat. Maar op de heenweg hebben we buitenom gelopen en die niet nodig gehad, dus nu we terugkomen moeten we dat hek maar es uitproberen. Ja hoor, het zwembad en dan zien we tot onze verrassing dat we naar binnen kunnen en daar is een klein binnenzwembad. Geen badpak mee! Geen nood, broek en bh= bikini en bloot zwemmen is helemáál lekker. We lopen de trap op en komen zo weer bij de galerij waar de voordeuren zijn.
Thuis moeten we eerst ff binnen zitten en uitpuffen. Warm, o heerlijk dát wel.
Ik ga de nieuwe spullen eerst maar es in de wasmachine stoppen. O, er zit geen startknop op! Ook Freek ziet nix. We friemelen aan d 2 knoppen van temperatuur en programma, maar nix. Dan maar André what’s appen. Als antwoord krijg ik Rick!
Thuis in Nederland maar es ff kijken wat dat nou is, Tim is ook al veranderd in Kok, het nummer niet maar de naam!
Maar goed, we weten André te bereiken en hij komt.
Gelukkig :-) weet hij ook geen raad. Alles zit aangesloten, maar op de één of andere manier gaat het rode lampje niet branden en wordt er niet gestart.
Hij zal Mark, de eigenaar, contacten en dan horen we weer iets. Intussen krijgen we de sleutel van het appartement boven ons (ook van Mark) en kan ik daar wassen.
Service.
Maar dan bedenk ik dat het slimmer is om de was dan maar morgen te doen want het wordt vandaag toch niet meer droog. Intussen is het 15.30 uur.
Om 17 uur appt André. Hij heeft contact gehad met Mark, die weer contact heeft gehad met de vorige eigenaar (Mark heeft dit pand sinds oktober) en hij komt weer langs. Ik ben héél nieuwsgierig wat hij uit de hoge hoed tovert.

En ja hoor, opgelost! De programmaknop druk je in en draai je, en daarna trek je hem uit. That’s all! Tja, nu wordt de was helemaal niet meer droog haha.

We zetten het kacheltje weer aan en gaan de chef kijken. Want in Nederland is het al 19 uur. Daar moeten we wel nog ff aan wennen.

En ja hoor, er is weer wat gebeurd tijdens onze afwezigheid. Grote brand bij Koni.

• 06 Januari 2015 - 19:13

Barbara:

Mooi appartement, dat is genieten dus.

• 07 Januari 2015 - 11:18

Corrie Bats :

Mooie foto's, lekker verder genieten.

• 08 Januari 2015 - 14:02

Sjoerdt:

Hier komt het water alleen van boven, en veel ook. Jaloers.....