Naar Oostenrijk. - Reisverslag uit Pettenbach, Oostenrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Naar Oostenrijk. - Reisverslag uit Pettenbach, Oostenrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Naar Oostenrijk.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

09 Juni 2013 | Oostenrijk, Pettenbach

Camping Almtal
Het is prachtig weer wanneer we wakker worden. We ruimen het spul op en gaan dan ontbijten. We verwachten er niet veel van, na onze ervaring met het eten van gisteravond. Maar het is prima. We rijden om 9.30 uur van de camping weg, en het grootste stuk zal rijksweg zijn. Het is dezelfde route die we heen gereden zijn, in Slovenië de A1 en in Oostenrijk de A9. Bij een tankstation in Slovenië kopen we een vignet voor Oostenrijk. Weer heel veel tunnels, 5 km. en 8 km. zijn de langsten. Een prachtige route, wat is Oostenrijk toch óók mooi. In de verte nog sneeuw op de bergen, en vlakbij allerlei tinten groen met alpenweiden en huizen met rode daken ertussen. De temperatuur loopt op tot 25° en we stoppen om 12 uur bij een benzine station voor een plaspauze en om een broodje te kopen. Maar dan…staan er heerlijke kwarktaartjes in de vitrine! We nemen een koffie (en hier krijg je een normale hoeveelheid) met een stuk kwarkgebak. Het blijkt een flink stuk, geserveerd op een bord. Ik hoef geen brood meer, en Freek koopt 1 belegd bolletje voor later. Om 13.30 uur arriveren we op camping Almtal in Pettenbach.
Het is flink drukker dan eind april toen we hier bijna alleen stonden. Maar er is plek zat. De bazin fietst voor ons uit en wanneer we uitstappen loopt ze met ons langs verschillende plekken. We kiezen voor een mooie hoekplaats in de schaduw. Het heeft ook een nadeel als je onder de bomen staat, want als het regent tikken de druppels nog lang na op het caravandak. Maar daar denken we mooi niet aan op deze prachtige dag. We zetten de luifel eraan en hupsakee. Binnen is het 32°! Snel alle ramen open, en dan zakt de temp al snel naar 28°. Wanneer we wat afgekoeld zijn gaan we om een uur of vier lekker zwemmen. We krijgen veel folders van alle uitstappen die we hier in de omgeving en wat verder weg kunnen maken. We willen zo mogelijk naar het uitzichtpunt “de 5 vingers” dat in april nog gesloten was. Maar dan moet het wel goed weer zijn. Misschien meteen maar morgen.
We krijgen Nederlandse buren die via Passau gekomen zijn en nog steeds moet men omrijden vanwege het water.
We verwennen onszelf maar weer es in het restaurant, lekker op het terras. Het is nog warm om 18 uur. We rekenen uit dat het waarschijnlijk de derde keer is dat we op een terras eten. Alle keren dat we ergens hebben gegeten was het te fris om buiten te zitten. Wanneer we bijna klaar zijn horen we gerommel en de lucht wordt donker. We rekenen snel af want we willen niet overvallen worden door zoiets als gisteravond. En wanneer we bij de caravan zijn gaat het weer stortregenen, waaien en onweren. De wind staat onder de luifel dus alles wordt kletsnat en we moeten naar binnen. Het koelt wel lekker af. Het internet geeft niet thuis.
Als het weer een beetje mee wil werken kunnen we het hier wel een weekje uithouden.

• 11 Juni 2013 - 22:17

Lieneke:

Hoi Hoi, vakantiegangers, dat eet maar en dat gaat maar lekker gebak eten, passen je kleren nog wel????
    Veel plezier nog! groeten van Wout en Lieneke