Onder de bomen... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Onder de bomen... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Onder de bomen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg M.L

04 September 2009 | Frankrijk, Parijs

Woensdag 2 sept.
Gisteren, dinsdag zijn we geland op camping Chez Gendron. Het seizoen is over dus er staan wat caravans en campers, en 1 tent. Hierin zit een jong stel met een kindje van 9 1/2 maand, de rest zijn ouderen. We kiezen een plekje achteraan, onder de bomen waar tot nu toe ook niemand bijgekomen is. Iedereen is net begonnen met de vakantie en wil een beetje zonnig plekje. Die blijven dus allemaal een beetje bovenaan staan. Mooi zo! We doen wat boodschappen bij de Super U. en dan is het 7 uur en willen we eten in het dorpje. Er is een bar/restaurant en als we binnenstappen en vragen of we iets kunnen eten is de vrouw achter de bar hoogst verbaasd.
"Eten, nu?" Na wat gediscussieer met een jongeman die daar zit, is het goed. We worden in de eetzaal geleid, waar het raam openstaat en de vliegen vrij spel hebben. Gelukkig blijven ze in de buurt van het raam. Het ziet er allemaal niet echt fris uit, smoezelige glazen en zo, maar o.k. We nemen een menu van €13,- en kunnen het voorgerecht naar keuze uit de koelvitrine pakken. We kiezen eend als hoofdgerecht, dat zit aan een stokje. Nooit zoiets gezien, maar het smaakt wel aardig. Ons toetje was een stukje appelvlaai en een kopje koffie. Woensdag begint fris, maar het wordt al snel lekker. Er staat een auto met caravan uit Oud-Beijerland (heeft Freek natuurlijk gezien op het nummerbord) en als ik zie dat ze de caravanpootjes indraaien moet ik toch ff informeren. Het is fam. Kooyman uit 's-Gravendeel. Ze kennen Lieneke en Alie uit Maasdam, die wij ook kennen. En ze zijn op Rosario in Portugal geweest vorig jaar. Grappig. We wensen ze goeie reis en gaan naar de markt in Blaye. Geitenkaas gekocht (jammie) en ik zie bij de viskraam stukken gekookte krab liggen. Daar wil ik er 1 van meenemen, en Freek kiest garnalen want die moet nix van al dat gepeuter en gepulk hebben. Verder is er niet zoveel te beleven op de markt, en we halen nog wat folders bij de tourist info. We staan geparkeerd bij een heel groot fort dat bezocht kan worden. Maar als we de plattegrond zien, besluiten we dat op een andere keer te doen, dan nemen we er de tijd voor. We drinken koffie met iets erbij en gaan terug naar de camping. 's Middags lekker gezwommen in het zwembad. En 's avonds heerlijk gegeten in het campingrestaurant. Salade met warme geitenkaas (toen had ik eigenlijk alweer genoeg!) en een stukje eend dat wel véél beter was dan dat we in het dorp hadden gegeten. Koffie toe.
In het restaurant waren alle tafeltjes zo'n beetje bezet (6 4-pers. en 1 6-pers.) Maar als je met z'n 2-en bent heb je dus meteen een 4persoonstafeltje bezet. Toen kwam er nog een echtpaar binnen dat geen plek had. Er werden boekjes van een tafel gehaald om daar iets van te maken maar wij zeiden dat ze wel bij ons konden zitten. Dat werd heel gezellig. En ook deze mensen waren op Rosario geweest!