Heel wat gebeurd. - Reisverslag uit Elva, Estland van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Heel wat gebeurd. - Reisverslag uit Elva, Estland van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Heel wat gebeurd.

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg M.L

27 Mei 2009 | Estland, Elva

Woensdag 27 mei.

We zijn op Camping Waide Motell in Elva. Sinds het vorige verslag is er heel wat gebeurd. Op de vorige camping werd ik 's nachts heel ziek en kreeg hoge koorts. Maar de volgende dag moesten we naar Estland vertrekken. I.o.m. Walter zijn we in de auto gestapt omdat we anders moesten achterblijven. Walter en Nikol reden voor ons uit zodat we geen moeite hoefden te doen om de route te bekijken. Gelukkig was het "maar" 275 km. naar Elva. Halverwege zijn we even gestopt en moest Walter bellen want Kees en Nelly hadden iemand (een dronkelap) aangereden in Riga. Het liep met een sisser af, gelukkig. Op de camping aangekomen zijn we als een speer naar een kliniekje in Elva gereden waar ik een injectie tegen de misselijkheid kreeg. Het was meer een EHBO post en ik moest naar het Tartu University Hospital, 30 km. verderop.
We hebben ons te pletter gezocht omdat men op de camping een kruisje bij de verkeerde straat had gezet. En ik maar met het gele afwasbakje in de hand! Uiteindelijk is een man op de fiets voor ons uit gereden en zo kwamen we er. De arts sprak gelukkig goed Engels, en na een longfoto gemaakt te hebben bleek het longontsteking te zijn!! Ik was verbijsterd, hoestte al een week een beetje en had een zere keel, maar dít! I.o.m. de longarts wilde hij me opnemen. Toen zeiden wij dat de groep vgl. week zou vertrekken naar St. Petersburg, maar de dokter vond het niet verantwoord om op de camping te blijven. Dus zijn we even teruggegaan om wat spullen op te halen en daar lag Marianne dan, in een bedje. Op dat moment vond ik het allemaal best. Maar de volgende dag voelde ik me al een stuk beter en toen drong het wel door wat dit verblijf betekende. Nóg was er hoop dat ik misschien dinsdag ontslagen zou worden en dan konden we het alsnog redden, maar maandag was daar toch geen sprake van. Dat heeft heel wat traantjes gekost. Ik kreeg antibiotica door een infuusnaald en verder rommelde ik maar wat. Maandag kwamen Walter en Nikol op bezoek, en met Freek kwam Mia mee. Ook Johan en Nel vereerden mij met een bezoekje. Schattig allemaal, en daarna was ik wel versleten. Zondag had Freek een bekeuring voor verkeerd parkeren op het ziekenhuisterrein! Freek nam mijn laptop mee en ik had op sommige plekken in het gebouw internet. De zuster die ik zondag en maandag had sprak prima Engels, maar daarna zag ik alleen nog de fysio Mariska en longarts Marget die Engels spraken. Op dinsdagmiddag kreeg ik een buurvrouw. Een dikke, oudere, rochelende vrouw. Niet fijn.
Het eten was eigenlijk ook niet om te pruimen en de dokter zorgde dat ik vruchtenyoghurt kreeg zodat ik nog iets at. Alles werd zó neergezet, er werd niet gevraagd wat je wilde eten of drinken. Bij het ontbijt kreeg ik een beker koffie en bij het avondbrood melk. Dat was het enige drinken dat ik kreeg, behalve soms soep bij het middageten. Het ontbijt was altijd een boterham en pap (een hap dikke rijstebrij of zoiets) maar die at ik niet. . De fysio kwam elke dag en liet me oefeningen doen met de ademhaling. Ze was echt een lieverd net als de longarts.
Vanmorgen had ik zo'n erge heimwee en was in tranen toen de fysio kwam. Zij zei dat de dokter moest komen want dit ging niet goed. We deden eerst de oefeningen en ik kalmeerde weer. Toen de dokter kwam zei ze dat ik wel weg mocht als ik heel voorzichtig was en de komende dagen op de camping bleef zodat ik in de buurt was als het niet goed zou gaan.
En daar was ik dan, terug in de caravan, heerlijk met Freek samen die het ook niet makkelijk had gehad. Hij is erg goed opgevangen door de groep, maar toen die dinsdag de camping verliet en hij moederziel alleen achterbleef was dat wel even 3x slikken. Maar nu gaan we lekker genieten van het weer bij elkaar zijn. We hoeven even nix, en ik kan ook niet veel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M.L

Wij reizen graag met onze Ford C-Max en Lowlander 430 caravan.

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 380970

Voorgaande reizen:

23 Mei 2023 - 28 Juni 2023

Frankrijk 2023

18 April 2022 - 01 Juli 2022

Zwemmen in de Middellandse zee

02 Januari 2022 - 04 Februari 2022

Maandje Calp

11 Augustus 2021 - 12 September 2021

Frankrijk aug/sept 2021

27 April 2019 - 27 Juni 2019

Met de SKC naar de Balkan, Turkije en Griekenland.

08 Mei 2018 - 20 Juni 2018

Hoera, we gaan weer trekken.

22 April 2017 - 02 Juli 2017

Frankrijk 2017.

22 April 2016 - 03 Juli 2016

Istrië en Oostzee

04 Januari 2016 - 24 Januari 2016

Lanzarote

28 Maart 2015 - 10 Mei 2015

Spanje 2015.

05 Januari 2015 - 30 Januari 2015

Albufeira januari 2015.

21 April 2014 - 30 Juni 2014

Kroatië en Bosnië 2014.

04 Januari 2014 - 29 Januari 2014

Andalucië januari 2014.

20 April 2013 - 30 Juni 2013

Servië, Bosnië en Kroatië.

23 Mei 2012 - 29 Juni 2012

Noorse fjorden

14 April 2011 - 30 Juni 2011

Spanje-Portugal 2011.

18 April 2010 - 07 Juli 2010

Met de ACSI naar Macedonië.

03 Augustus 2009 - 12 September 2009

Mijn eerste reis

26 April 2009 - 12 Juni 2009

Baltische Staten en Sint Petersburg

Landen bezocht: