Maandag 1 mei. - Reisverslag uit Lambezen, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Maandag 1 mei. - Reisverslag uit Lambezen, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Maandag 1 mei.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

01 Mei 2017 | Frankrijk, Lambezen

Vannacht was het onstuimig, we lagen te schudden in ons bedje en af en toe klapperde er iets dat we niet konden thuisbrengen. Dus onrustig geslapen. Vanmorgen besloten niet te vertrekken, het waait te hard. We willen geen risico nemen.
Wanneer ik een rondje om de caravan loop zie ik dat het beschermklepje boven het stopcontact op de grond ligt. Het kan weer op z’n plek gefriemeld, maar het geeft wel aan hoe hard het waait. Nog steeds.
Het is ook weer frisser dan gisteren. We gaan Quimper bekijken, een echt Bretonse stad. 5 kwartier rijden.
Onderweg wisselen regen en zonneschijn elkaar af, en zo blijft het de hele dag.
Echt Hollands weertje, haha.
We vinden gemakkelijk een parkeerplek in het centrum, dat is logisch want álle winkels zijn dicht. 1 mei werkt écht niemand. We lusten nu wel eerst een koffie, het is 11.30 uur maar ook de restaurants die we zien, zitten potdicht. Het oude, autovrije, centrum ziet er leuk uit. Ik kan me gemakkelijk voorstellen dat het op een gewone dag gezellig winkelen is hier.
Ha, daar is een salon de thé. En warempel open. En ze hebben ook koffie. En een gebakvitrine…wow!
Aparte vitrine met macarons, hun specialiteit. Maar de gebakjes zijn stuk voor stuk kunstwerkjes.
Freek kiest een soort chocoladekuipje met notenmousse en cake erin. Ik kies voor Charlotte, een knalroze gesuikerd rond cakeje van ongeveer 5 cm hoog, met daarbovenop gesuikerde verse frambozen. Oeioei, wanneer ik het eet zie ik dat binnenin mousse zit en bosvruchtenjam. Ik denk dat dit het lekkerste en mooiste gebakje is dat ik ooit gegeten heb. Helaas, geen foto.

Eenmaal buiten miezert het en lopen we naar de kathedraal St. Corentin, met z’n 2 torens.
Prachtige glas-in-lood ramen, geen protserige kerk.
Hierna maken we een rondje door het centrum. Jammer dat alles dicht is, saai. En het miezert nog steeds.

We duiken een crèperie in, daar kun je niet omheen. Ook overal langs de weg zie je aanduidingen naar een crèperie. Het is een kleine zaak, en overvol. Als we weer weg willen lopen worden we teruggeroepen. Het bordje reservé wordt van een tafel gehaald, en we kunnen plaatsnemen.
We eten allebei een Gourmand, heerlijk. Een dubbele crèpe met daartussen ham en kaas, en erop een zachte eidooier, gebakken ui, tomaat uit blik en champignons in saus. Freek een koffie en ik een boule de cidre.

We gaan weer naar de auto en zetten de Tomtom op caravan, want morgen moeten we deze richting uit en dan zien we meteen of de weg ons bevalt. Dat doet ie, en met een zonnetje komen we terug op de camping. Waar alleen nog 1 grote caravan staat, stuk of 7 campers zijn weg. Maar het waait nog steeds hard.

Diana, veel plezier nog in Spanje. Of ben je alweer thuis?

• 01 Mei 2017 - 18:41

Kok En Lizette :

Had ik me toch zo verheugd op een foto van die mooie taartjes

• 01 Mei 2017 - 20:57

Diane:

Hoi Marianne, het water loopt me in de mond tijdens je verhaal. Wij blijven tot 8 mei, dus we hebben nog even gelukkig. Bij ons alleen super weer, vandaag strak blauw! En tegen het verbrand aan, morgen weer smeren met factor 30! Hopelijk krijgen jullie net zulk mooi weer als wij, veel plezier nog, groetjes Diane

• 03 Mei 2017 - 09:08

Thea:

Ik had wel een foto willen zien van je lekkerste gebakje ooit. Ik hou er van. Ha ha ha.