Woensdag 25 t/m zaterdag 29 mei. - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Woensdag 25 t/m zaterdag 29 mei. - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Woensdag 25 t/m zaterdag 29 mei.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

28 Mei 2016 | Kroatië, Rovinj

Het eindexamen van Rick zit erop.

Prachtig weer. Het wordt steeds warmer. De verwachting is dat het zaterdag 27° wordt.
Ik wil de caravan wel graag verzetten naar een schaduwplek maar Freek voelt weinig voor het gedoe.
Dus sluiten we een compromis: als het in de caravan warmer is dan 25° kook ik niet.

Donderdag maken we een uitstapje naar Porec.
Eerst gaan we een camping bekijken, camping Punica. Veel schaduw, mooie plekken. Heel mooi en schoon toiletgebouw. Maar gaan we hier naar toe voor die paar dagen dat we hier nog zijn?
We drinken koffie in een heel oud stadje waar ik de naam niet meer van weet. Duikel ik wel weer op maar nu zit alles ingepakt. In Porec waren we 2 jaar geleden op een zondagochtend, heel rustig en een leuk centrum.
Nu kun je over de hoofden lopen, er is helemaal nix aan.
We gaan ergens eten en dan weer naar de camping. Lekker een duik doen.

Vrijdag wordt het 26°. We gaan naar Rovinj en maken daar een boottochtje van een uur. Heerlijk op het water, je ziet weer allerlei eilandjes. Op de gekste plekken zie je daar mensen aan de waterkant zitten en liggen. Op de rotsen.
Weer terug eten we een pizza in het stadje. En daarna boodschappen doen bij de Lidl, en dan gauw naar de camping. Zwembad.

Zaterdag is het al snel warm. Wel een windje. We gaan koffiedrinken vlak buiten de camping, een restaurant dat net is opengegaan. Dan hoeven we niet zo ver te lopen. Maar het ding is dicht dus lopen we door naar “ons” restaurant aan de weg. Cocaletto. We hoeven al nix meer te zeggen, de ober weet het al. We zitten hier heerlijk met de wind, en we nemen 2x koffie. € 1,64 voor 2 koppen koffie, dan kun je nog es uit de band springen.
En natuurlijk moeten we weer uit eten want in de caravan is het al 27° om 12 uur.
We gaan lunchen, want morgen trekken we verder richting Oostenrijk en dus willen we vanavond de luifel eraf halen en de boel inpakken.
We gaan weer naar Cocaletto en als we daar om 13.30 uur verschijnen roept de ober al: “Koffie?” Die denkt zeker dat we nooit iets anders drinken haha.
We krijgen na het eten weer een drankje van het huis, en ik geef een pakje stroopwafels.
De rekening laat weer een korting van 10% zien!
We krijgen een hand en tot ziens volgend jaar….
Op de camping gaan we afrekenen zodat we morgen weg kunnen wanneer we willen.
In de caravan is de temperatuur gestegen tot 28°. Dus in de schaduw van de luifel, maar niet eronder want dan smoor je weg met de zon erop.
Bij het toiletgebouw zie ik een slang gekronkeld om een balkl.
Om een uur of 6 gaan we dan maar es beginnen met de luifel enz. Altijd weer een kaal gezicht als de caravan daar dan zo bloot staat.
Van de Duitse buren hoor ik dat morgen een heel slechte dag is om te rijden, want eind van de Pinkstervakantie. Richting Salzburg en München wordt vreselijk!
Ok, we verleggen onze route want we willen wel weg. Voor morgen is het weerbericht niet best dus willen we niet langer blijven. We rijden dan nu richting Maribor en gaan daar de grens over. We zien dan wel hoever we komen en waar we een camping pakken. Uiteindelijk is Dresden ons doel, om Gudrun en Bernd te zien, onze vrienden.

Langzaam koelt het af en al gauw verschijnen er muggen. Mooi, we gaan naar binnen waar alle ramen openstaan (met hor). Er is nog nauwelijks wind en het is 22° binnen.
Hoera, voetbal op tv. Net als gisteren, toen was er nog darten als toetje…
Geen idee hoe het verder gaat met internet, maar ik meld me wel weer es.

• 28 Mei 2016 - 22:39

Corrie Bats. :

Morgen een goede reis en geen slang mee hé. Wel een mooie foto.
    Ben benieuwd wat de volgende stop wordt. Doe lekker rustig aan. Groetjes Corrie.

• 28 Mei 2016 - 22:47

Leny En Krijn:

Wel erg vervelend dat het te warm is om te koken. Moet je uit eten. Zullen er wel weer erg smerig uitzien. Geniet maar lekker. Leny en Krijn

• 29 Mei 2016 - 08:34

Kok En Lizette :

Alweer uit eten? Denk je wel aan je maximale laadvermogen?

• 29 Mei 2016 - 08:36

Kok En Lizette :

Op de een of andere manier pakt hij alleen de eerste zin. Klinkt niet aardig zo... Goede reis in elk geval. Fijn dst hrt nu eindelijk wsrmer is!

• 29 Mei 2016 - 09:13

Freek:

Zorg je dat alles goed vaststaat in je caravan als je via Maribor rijdt? Het stuiterde daar ongeveer 8 km.....we lezen het later wel

• 31 Mei 2016 - 20:26

Ernst:

Hallo Marianne en Freek,
    We zijn even thuis geweest en melden jullie dat alles er nog staat. Gr. Ernst