Enkele belevenissen - Reisverslag uit Puerto del Carmen, Spanje van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Enkele belevenissen - Reisverslag uit Puerto del Carmen, Spanje van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Enkele belevenissen

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg M.L

19 Januari 2016 | Spanje, Puerto del Carmen

Hallo allemaal,
Afgelopen donderdag ( jeetje, bijna een week geleden) hebben we fietsen gehuurd. Langs de kust is het nog wel een stukje te doen voor ons oudjes.
We wilden naar het vliegveld, en met de bus is dat niet echt te doen, en om te lopen ook niet. Aan het eind van onze boulevard, bij Matagorda, komen de vliegtuigen heel laag en recht boven je, voor ze achter je landen.
Het is echt spectaculair als je zo'n monster op je af ziet komen, en ik kan er geen genoeg van krijgen. Dan fietsen we een stukje verder en staan naast de landingsbaan. Ook leuk, als er een toestel wil vertrekken moet het wachten tot de aankomende vliegtuigen geland zijn. Er is dus één baan voor zowel vertrek als landing.
We fietsen weer verder, er is een fietspad langs de kust dus dat gaat super. Soms is het een wandelgebied waar je doorheen mag fietsen. De zon schijnt uitbundig, wat wil je nog meer?
We komen in Arrecife, de hoofdstad. We hebben nu in totaal een uurtje gefietst.
We willen iets eten aan het strand maar het hele spul ligt overhoop. Overal staan hekken, en we gaan maar ergens kriskras doorheen. Maar niet naar het strand. Dan komen we bij een restaurantje aan het water en gaan daar wat eten. Ik neem mosselen in de pan
, gekookt in een soort tomatensoep, lekker.
Freek weet niet meer wat hij daar at, belangrijk...
We fietsen weer richting vliegveld, en wachten daar weer een paar vliegtuigen af, zittend op de grote bazaltblokken.
Jammer, op de foto's kun je niet zien hoe dichtbij ze zijn.
We fietsen over de boulevard, eten nog een heerlijke Italiaans ijshoorn en lopen het laatste stuk naar boven om de fietsen in te leveren.
Dit was weer een leuk dagje.

Zondag zijn we dan met de bus naar de enorme toeristenmarkt in Tequise geweest. We waren luchtig gekleed want het is elke dag heet. Nu dus niet. Een frisse wind en bewolkt. Omdat we al om 9 uur van huis gingen, hadden we daar niet op gerekend. Meestal is het ' s morgens bewolkt en komt later de zon door. We hebben 3 uur de tijd om de markt te bekijken, en dat is best lang als je niet op zoek bent naar iets. We drinken eerst maar koffie met churras, lopen en slenteren dan langs allerlei kramen. Veel van hetzelfde, je kent het wel. Maar ook aparte dingetjes, een handige bloempothanger (" huh, je hebt nix waar je iets kunt hangen"), een opvouwbaar fruitmandje van hout, en zo meer. Ook een kunstenaar die met metaal werkt. Bij hem kopen we een gekko die tegen de lelijke schutting van de buren een plaatsje zal krijgen.
Wanneer we bij de bus terug zijn, wacht de bus nog een extra 5 minuten omdat er een stel niet komt opdagen. Maar dan vertrekt hij toch.
Taxi's en lijnbussen in overvloed, dus geen drama.
Gisteren, maandag, was het een frisse wind. We gaan een stuk langs de zee lopen, over het strand. Maar dat gaat niet zover als we dachten, dan wordt het rotsig. Dan maar een stuk over de boulevard. Mán, waar komen al die mensen vandaan? Haha...Dan zien we een restaurantje pal aan zee. Ff kijken, o héérlijk om hier te zitten. Ja hoor, dan maar een vroege lunch! Het is 12 uur. We eten een pizza, de lekkerste ooit volgens mij. Met zeevruchten.
Espressootje toe, 2 slokjes.

Vandaag wordt het weer een stranddag. 0 graden in Maasdam. Jammer dat ik geen toepasselijke smiley kan gebruiken, maar dan blijven jullie verstoken van dit verslag!
Het is nu 10 uur, we pakken onze spullen, gaan eerst een stuk op de boulevard lopen naar de Duitse bakker (!) en dan naar het strand. Daar zitten en zwemmen we meestal een uurtje of 2.

Vanavond eten we thuis. Soepje, garnalen uit de vriezer in knoflookolie, lekker pellen, yoghurtjel toe.

• 19 Januari 2016 - 11:53

Sjoerdt:

Intussen is het hier minus 8, terrasweer met muts, wanten, sjaal en thermobroek. Geniet dus maar niet met mate, ik ben erg jaloers.

• 19 Januari 2016 - 16:28

Lizette:

En gelukkig heb je een superhandige echtgenoot die zegt " ach schat, wil je een bloempothanger? Dan zoeken we daar een plekje voor en zorg ik voor een haakje" .
    Hahahahaha!

• 19 Januari 2016 - 19:50

Ernst:

Hallo Genieters,
    Deze aanhef omdat het hier koud is, veel kouder dan de 0 graden in je verslag.
    Lekker weertje en ook nog lekkere pizza's ik kan niet wachten tot april wanneer wij gaan genieten.
    Wensen jullie nog veel plezier.
    Groetjes Nel en Ernst