Woensdag 8 april. - Reisverslag uit Alandroal, Portugal van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Woensdag 8 april. - Reisverslag uit Alandroal, Portugal van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 april.

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

08 April 2015 | Portugal, Alandroal

Het zal vandaag wat vochtig worden, maar als we opstaan is het bewolkt maar droog.
En niet zo koud!
De douches zijn verbeterd en heerlijk.
Freek haalt de broodjes op die we gisteren besteld hebben en op het terras aan de deur hangen. Ernst haalt ze vroeg op bij de bakker.
We gaan naar Vila Viçosa, er is markt in de markthal en we gaan naar de Intermarché.
De markt is niet veel bijzonders, we kopen eieren, snijboontjes, sinaasappelen en kleine schapenkaasjes. Als ik mijn woordenboek tevoorschijn haal moet de verkoopster ontzettend lachen. Ik zeg dat we uit Holanda komen en dan bindt ze een beetje in. Misschien nog nooit een woordenboek gezien.
We stoppen het spul in de auto en gaan dan op zoek naar een ansichtkaart voor Ruth, onze Duitse vriendin waar het niet goed mee gaat. Ze is bijna 83, kan niet meer lopen, haar handen beven zo erg dat ze haast niet meer kan eten en drinken, en ze wordt dement.
We kregen bericht van haar dochter dat ze is opgenomen in een verpleeghuis en niet meer thuis komt.
We kopen postzegels op het postkantoor, maar een kaart vinden we niet. Maar es vragen bij de VVV. De jonge vrouw daar spreekt nauwelijks Engels en snapt dan ook niet wat we willen. Wanneer ik het in het Spaans probeer lukt het wél! We krijgen een plattegrondje en ze tekent waar een kiosk is die misschién open is. Of vanmiddag.
Ja hoor, al goed, dan maar kijken wat Ernst voor kaarten heeft op de camping.
We drinken een koffie in het leuke tentje op de hoek. De serveerster is niet vriendelijk, de koffie niet lekker en er zijn ook geen lekkere dingetjes meer zoals 4 jaar geleden. Niet meer terug dus.
Op naar de Intermarché. Hé, de parkeerplaatsen zijn overkapt, en binnen is de koffiehoek uitgebreid. Alles ziet er lekker fris uit, en we gaan voortaan niet meer naar de markt.
Na het boodschappen doen drinken we een koffie (waarom niet) met een pastella de nata. Klein bakje met soort vanillepudding. Typisch Portugees. We rekenen € 1,60 af!
Op de terugweg gaat het regenen en het wordt niet meer echt droog. Flinke buien.
We mailen A3 en Dorine die hier niet zover vandaan wonen en die we op de camping hebben leren kennen, dat we een bakkie willen komen doen.
Ik stop mijn spijkerbroek in de vriezer van de camping om de kauwgom hard te laten worden. Dat is nog een verhaal apart. Toen we zaterdag naar Salamanca waren hebben we overal en nergens gezeten, en toen ik ’s avonds op wilde staan van de bank in de caravan zat ik vastgeplakt. Groot plakkaat op de bank en op mijn jeans. Op de bank hebben we er pleisters overheen geplakt zodat ik toch kan zitten, en mijn broek heb ik in de was gegooid. Op internet gelezen dat je hem moet bevriezen dus dat hier gedaan.
Ernst heeft ervaring en zegt dat je het met een brandertje (voor crème brulée), zonder vlam uiteraard, moet bevriezen. Gewoon het gas opendraaien. Als het weer es een droge dag is wil hij me daarbij helpen.
Verder de hele dag beetje gerommeld, gelezen en achter de laptop en tablet gezeten.