Mooi weer! - Reisverslag uit Løkken, Denemarken van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Mooi weer! - Reisverslag uit Løkken, Denemarken van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Mooi weer!

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

25 Mei 2012 | Denemarken, Løkken

Wat een prachtige dag was het vandaag. Ontbijten in de zon, daarna op verkenning naar Hirtshals om te zien hoe we daar morgen met de caravan aan de haak bij de boot moeten komen. Dat viel nog niet mee en de stress sloeg een beetje toe bij mij. Niet bij Freek zegt hij. Bij de info kregen we een plattegrond met een route, maar daar kwamen we niet uit. Nou ja, eerst maar es een bakkie koffie bij een tentje vlakbijde terminal. We draaien en keren het papier met de route en besluiten een stukje terug te rijden en dan weer aan te komen. En dan gaat het goed. Gelukkig, nu weten we morgen precies hoe het gaat. Een pak van m'n hart. Nu nog ff naar de Aldi en de tank volgooien, en dan lekker naar de camping en in de zon zitten. De auto geeft 19° aan maar op de camping is het volgens mij wel 25°. Uit de wind is het al snel te warm in het zonnetje. We besluiten om 15 uur een uurtje te gaan stokken op het strand. Vast wel koel met de wind. Het loopt lekker maar het is toch ook hier wel errug warm. We zien een paar mensen in zee. Het strand is hier enorm breed en lang en je kunt er met de auto op. Dat doen de meesten dan ook. Zetten de auto bij de vloedlijn en gaan er naast liggen of zetten een stoeltje neer. Je moet dus uitkijken dat je op het strand niet overreden wordt haha.
Nadat we warm van het strand kwamen dronken we een colaatje bij een strandtentje. Een halve liter is wel erg veel en ik dacht:"Als ik nou de prik er een beetje uitschud zit ik er niet zo vol van". Nu weet ik dus dat je niet moet schudden met een flesje cola (ik hoor de kleinzonen al gieren). Nadat het colaflesje leeg was en ik vol, kwam het meisje van het strandtentje opeens met een fors softijsje aan. "For you!" Nee, dank je wel. Nou, dan maar aan Freek gegeven. Ze zei dat ze moest leren hoe ze zo'n ijsje moest maken, en 3 minuten later stond ze dus weer met zo'n ding, dus dat heb ik maar dankbaar geaccepteerd.
En voor Peter en Betty: We zijn niet met een groep, maar hebben wel veel tips gekregen van mensen die wel met een groep naar Noorwegen zijn geweest.

• 26 Mei 2012 - 08:26

Els:

Hej Marianne en Freek,

Godt Ferie! Ik heb even een paar Deense woordjes gegoogled....
    De Aldi vind je dus echt overal, heerlijk is dat.
    Wat goed om te lezen dat jullie zo genieten. Leuk al die belevenissen te volgen.
    Denken jullie morgen aan ons? Morgen vanaf half 12 Pinsterpraise in Maasdam? Het weer is stralend en het belooft een mooie samenkomst te worden aan de Binnenmaas.
    Nyd din rejse til Norge.

Hilsner,
    Els

• 26 Mei 2012 - 10:31

Freek:

Niet alleen je kleinzonen zijn aan het gieren.........hahahaha. Geldt toch voor alle prik moeders ???
    Mooi dat de route naar het bootje al "verkend" is om daar rustig naar toe te rijden morgen. Geniet nog maar ff van het vlakke landschap in Denemarken voordat de hellingen beginnen met al die fjord-uitzichten........zal wel gaan vervelen !

• 29 Mei 2012 - 21:25

Marcel Tito:

Leuk om te lezen, jullie reis naar Noorwegen. Zelf woon ik in Oppland, Vang i Valdres en geniet van de omgeving sinds onze emigratie in 2010.