Fargogne. Dinsdag 31 mei - Reisverslag uit Puygaillard-de-Quercy, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu Fargogne. Dinsdag 31 mei - Reisverslag uit Puygaillard-de-Quercy, Frankrijk van M.L Hulsbos-de Ruijter - WaarBenJij.nu

Fargogne. Dinsdag 31 mei

Door: Marianne.

Blijf op de hoogte en volg M.L

31 Mei 2011 | Frankrijk, Puygaillard-de-Quercy

Gisteren kregen we Belgische buren achter ons, met vrienden die ertegenover gingen staan. De hele dag waren ze naar elkaar aan het roepen, en ’s avonds zaten ze met z’n vieren achter ons in de tent hard te praten. Toen ze stil waren om 11 uur zaten onze Duitse buren aan de andere kant nog luidkeels te kwekken, dus bleven wij ook maar wakker tot 12 uur. Toen ik mijn mail nog checkte was er tot mijn grote schrik een mail van Irene waarin ze vertelde dat ze geopereerd is aan een uitzaaiing in de hersenen, nog 1x een zware bestraling krijgt en dat de artsen verder niets meer voor haar kunnen doen. Dus geen verdere afspraken meer! Het duurde lang voor ik de slaap kon vatten. Om kwart voor 7 vanmorgen begonnen onze buren alweer tegen elkaar te roepen. Ik ben toen maar gaan douchen en heb ze verteld dat op deze camping tot 8 uur stilte was en dat ik nog nooit zulke lompe buren had gehad. Ik was laaiend!
Freek zei later dat ze meteen stil waren en tegen elkaar gemompeld hadden dat ze me zeker wakker gemaakt hadden. Gelukkig waren we toch al van plan te vertrekken, anders was het besluit alsnog genomen.
We hadden een voorspoedige reis, hoewel we bij San Pere Pescador waarschijnlijk een bord over het hoofd hebben gezien (of het was er gewoon niet) want we reden over een heel smal weggetje en toen kwamen we bij een dorp waar je niet door mocht met de caravan. Terwijl we stonden te overleggen stopte er een auto naast ons en die wees ons dat we naar links moesten. Wij een stukje achteruit en ja, daar was een bordje met een auto met caravan met een pijl naar links! Terwijl we linksaf wilden gaan kwam de auto weer aanrijden en ging voor ons rijden. Hij wachtte tot we de straat ingedraaid waren en gaf duidelijk bij elke bocht richting aan en loodste ons zo naar de goede weg. Toen we daar eenmaal waren tufte hij er vandoor. We konden dus niet bedanken, en ik heb maar even met het grote licht een seintje gegeven.
De temperatuur was koud en halverwege de rit kregen we behoorlijke buien. Het was zo’n 15°! Maar tegen de tijd dat we camping Fargogne bereikten was het droog en piepte soms de zon door de wolken. Om 3 uur stond de caravan op z’n pootjes.
Het is een camping met 27 plekken. Wij hebben gekozen voor een afgelegen plek, lekker alleen. Ff geen buren aub.
Om 5 uur is de bar open en krijgen we een welkomstdrankje. Er is een recreatieruimte met heel veel boeken en een kleinere ruimte met een winkeltje (jam en eieren) en heel veel folders. Leuk. Als het weer een beetje meezit kunnen we ons hier wel vermaken.